Belangrijke links ?

Pleegzorg

In Nederland zijn er duizenden pleegkinderen: kinderen en jongeren die bij iemand anders wonen. Tijdelijk, of tot ze 18 jaar zijn. Op deze site lees je hier meer over.

Het Dushi Huis

Het Dushi Huis van Stichting Kind aan Huis biedt onderdak aan kinderen die om wat voor reden ook thuis niet op hun plek zitten.

Pleegzorg

Deze pagina's zijn speciaal voor ouders van wie een kind naar een pleeggezin gaat of daar al woont.

ENTREA

Entréa is de organisatie in Gelderland-zuid, die in de regio’s Rivierenland en Nijmegen jeugdzorg, onderwijs en onderzoek combineert. Klik op ons beeldmerk voor meer informatie.

Jeugdzorg

Het Expertisecentrum Jeugdzorg geeft op deze site informatie en nieuws over ontwikkelingen in de jeugdzorg.

De Kindertelefoon

Zoek je een anti-verveeltip? Wil je een verhaal of een droom kwijt? Chatten met een medewerker van de Kindertelefoon? Of gewoon ff lekker klagen? Dat kan allemaal op deze leuke site.

Kindermishandeling
Hier leggen ze je uit wat kindermishandeling is. Er staan ook verhalen op van kinderen die rotdingen hebben meegemaakt. En wat ze daartegen hebben gedaan.

Jongeren informatie punt

Bij het JIP (Jongeren Informatie Punt) kun je terecht voor informatie, advies en ondersteuning over bijvoorbeeld op kamers gaan, seksualiteit, drugs, gepest worden of geldzaken. Het JIP helpt gratis en anoniem.

Kinderbescherming

Dit is de site van de Raad voor de Kinderbescherming, met nieuws en informatie.

Advies en Melpunt

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is er voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn omgeving en denkt dat ze mishandeld worden.

Jeugdzorg

William Schrikker Stichting

De William Schrikker Groep biedt hulp, advies en ondersteuning aan kinderen met een handicap of een chronische ziekte, wanneer er sprake is van ernstige opvoedingsproblemen.

Gereformeerd jeugdwelzijn

De SGJ (Stichting Gereformeerd Jeugdwelzijn) is een landelijke instelling voor christelijke jeugdzorg.
Zij biedt hulp aan kinderen, jongeren en gezinnen, met als belangrijk uitgangspunt het christelijke geloof.