Antoine's Blog - Op naar een vol huis

Toegevoegd: 13 juni 2015 om 07:02:00

We zitten ondertussen 1 jaar op de nieuwe locatie, hebben alles wat we voor ogen hadden voor elkaar, maar hebben nog 2 kamertjes leeg staan ! Nu zijn we ook al een tijdje "op zoek" naar kinderen die hier voor langere periode kunnen komen wonen.

Maar we zijn geen hotel, waar je een kamer kunt boeken en kunt intrekken. Heel zorgvuldig worden alle nieuwe aanvragen (en die krijgen we wekelijks) afgewogen en besproken met het zorgteam. Matching noemen ze dat ! Past het bij de andere kinderen, qua niveau, gedrag en achtergrond, zo niet moet je helaas nee zeggen.

Het liefst zien we broertjes en zusjes komen, omdat we nou eenmaal ooit bedacht hebben om broertjes en zusjes bij elkaar te plaatsen en/of weer bij elkaar te brengen. Met de huidige samenstelling, waarin ook deze biologische band bestaat, zijn we tot op de dag van vandaag zeer tevreden en brengt het de kinderen wat extra geluk.

Dus plaatsen, ja ! Zomaar een kamer vullen nee ! Ik ben er wel van overtuigd dat als een kind hier hoort te komen, dat het ook hier terecht komt. Wij hebben nog plaats in ons huis en in ons hart !

Groeten,