Antoine's Blog - Fijne feestdagen !

Toegevoegd: 17 december 2015 om 17:09:26

Het is vrijdagmiddag en ik begin met koken. Erika is nog onderweg met 2 kids om de haren in te vlechten, onze vaste kracht zit met 3 kinderen in het atelier, op de bank liggen er 2 darten te kijken en buiten bij de voordeur zet de oudste de kerstboom van vorig jaar op.

De vakantie is begonnen en we kunnen terug kijken op een enerverend jaar, een jaar dat eindigde met de komst van 2 nieuwe bewonertjes en wat betekende dat ons huis vol zit.

Na een intensief matchingtraject worden er zo’n 3 maanden geleden 2 nieuwe kids bij ons geplaatst, voor de 16de keer worden we pleegouder van 2 kinderen die beiden in een gezin horen (en het verdienen) op te groeien.

Maar er is toch een maar…..  Als je namelijk met de intensiteit (zoals dat hier gaat) met elkaar gaat samen leven, betekent dat ook dat er niets verborgen blijft. Kinderen die voordat ze bij ons kwamen wonen, nog wel eens begeleiders wat wijs konden maken vallen hier met alles door de mand. Gelukkig dat dit gebeurd, want anders blijven er dingen in stand, waarvan je juist wil dat je daaraan met zo’n kind zou kunnen werken.

Dan begint het pas echt, onder ons logo staat al jaren “geef kinderen nieuwe vleugels” en dit kan enkel als je de kinderen op alle mogelijke manieren hulp biedt en begeleid. Voor ons betekende dat de afgelopen weken dat we weer moesten vechten voor de kinderen. Gewoon omdat men niet wist over de kinderen, wat wij na een paar maanden wel weten en wat dus ook betekent dat de kinderen hele andere hulp nodig hebben dan in eerste instantie gedacht.

Een dossier is maar een dossier, toch kwam er vandaag goed nieuws en gaan (ook) de nieuwe kinderen alle hulp krijgen die ze nodig hebben en zo verdienen. Dat we daarbij door enkele heilige huisjes moesten walsen is blijkbaar zo. Wat zijn we blij dat we dit net voor de kerstvakantie allemaal als vooruitzicht hebben.

Als je als kind in je jonge jaren heel veel hebt meegemaakt, moeten er toch volwassenen opstaan die voor je gaan vechten en alles uit de kast halen om je toekomst weer een beetje kleur te geven. Dat is wat we doen en waar Stichting Vlinders voor staat !

We gaan met een goed gevoel de kerstvakantie in en kijken uit naar 2016 !

Fijne feestdagen namens Antoine, Erika en kids